محسن کیایی

بیوگرافی و زندگینامه

محسن کیایی متولد سال 1360 در تهران می باشد و 36 سال سن دارد.

تحصیلات : وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

محسن کیایی فعالیت خود در سینما را با فیلم بعد از ظهر سگی سگی در سال 1388 آغاز نمود.

محسن کیایی علاوه بر بازیگری نویسندگی هم میکند.ه فیلمنامه سریال مهمانان ویژه به کارگردانی جواد رضویان که چندی پیش از شبکه تهران پخش گردید توسط وی نوشته شده است.

وی با سریال راه در رو ( نقش پیام بازرگانی) سعید آقاخانی پا به تلویزیون گذاشت . پس از آن نیر در سریال مهمانان ویژه نیز حضور داشت .

وی برادر مصطفی کیایی نویسنده و کارگردان سینما می باشد.

ازدواج و همسرش

وی در سن 21 با سهیلا امیرحسینی در تئاتر آشنا گردید و در سن 24 سالگی عقد و ازدواج کردند. وی می گوید اگر در جوانی ازدواج نکرده بودم با شرایط الان خیلی سخت بود ازدواج کنیم .به گفته خودش با هم رابطه خیلی دوستانه ای دارند و بیشتر کسانی که آشنایی با آنها ندارند خیال میکنند دوست پسر و دوست دختر هستند !. این زوج تا کنون بچه دار نشده اند و بچه دار شدن در آینده جزو برنامه شان است.

همسر محسن کیایی

عکس محسن کیایی و همسرش

مادر محسن کیایی

محسن کیایی و مادرش

محسن کیایی و برادرش

محسن کیایی و برادرش مصطفی کیایی

بیوگرافی محسن کیایی

برادر زاده محسن کیایی

محسن کیایی و پدرش

پدر محسن کیایی

زن محسن کیایی

محسن کیایی و همسرش

 

محسن کیایی, عکسهای محسن کیایی, بیوگرافی محسن کیایی

مصاحبه و گفتگو با محسن کیایی

مخاطبان شما را به عنوان بازیگر و دستیار کارآگاه پلیس در فیلم «بعد از ظهر سگی سگی» به یاد دارند.آیا این نخستین تجربه شمادر بازیگری بود؟

نه، قبل‌تر از آن در سال 79 در دو سریال شبکه دو بازی کرده بودم.

اسم‌ این سریال‌ها چه بود؟

اولین کار بازیگری‌ام سریال «رؤیای گلی» به کارگردانی عباس سعادتمند بود. این سریال محصول گروه کودک شبکه دو بود.بعد از این کار در سریال «شاهین می‌خواند» بازی کردم و این سریال هم از شبکه دو پخش شد. این سریال 5 اپیزوده بود و من در این اپیزودها نقش پسری را که مبتلا به ایدز بود بازی می‌کردم. بعد از این دو حضور‌، مدت‌ها تئاتر بازی می‌کردم.

محسن کیایی, عکسهای محسن کیایی, بیوگرافی محسن کیایی

در دانشگاه هنر و معماری با چه کسانی همدوره بودید که بعداً توانستند فعالیت جدی در کارشان داشته باشند؟

سامان دارابی و فرناز رهنما از جمله همدوره‌های من در دانشگاه هنر و معماری بودند. در ادامه در کنار مصطفی به سراغ دستیار کارگردانی رفتم و در فیلم‌های کوتاه و تبلیغاتی که ساخت، در کنارش بودم. این روند ادامه پیدا کرد تا در نمایش «پل» محمد رحمانیان بازی کردم. در این نمایش علی عمرانی، مرحوم احمد آقالو، رضا بابک و مهتاب نصیر پور به عنوان بازیگر حضور داشتند.

بنابراین عضو گروه تئاتری محمد رحمانیان بودید؟

بله و با ایشان کار می‌کردم. این حضورم در تئاتر تا سال 1386 ادامه پیدا کرد و در این سال مصطفی فیلم اولش بعد از ظهر سگی سگی را ساخت و من هم در فیلم حضور داشتم.

نوع چهره شما مناسب ایفای نقش‌های آدم‌های رئال با ویژگی‌های معمولی و به عبارتی خاکستری است.

تا به حال نقش منفی بازی نکرده بودم و دوست داشتم از این بابت چالشی داشته باشم. اما مصطفی نپذیرفت که من این نقش را بازی کنم و اصرار داشت که حتماً نقش سعید را بازی کنم. به نظرم باید در مورد سعید تعبیر ضد قهرمان دوست داشتنی را به کار برد. کنشی که کاراکتر سعید در داستان عصر یخبندان دارد نشان دهنده شخصیت اوست و در سکانس پایانی است که با کشتن شخصیت منفی داستان (بهرام رادان) قصه را تمام می‌کند.

محسن کیایی و بهرام رادان

محسن کیایی و بهرام رادان در پشت صحنه فیلم چهارراه استانبول

علاقه دارید به صورت پیوسته آثارتان در دید مخاطب قرار بگیرد؟

علاقه دارم خیلی دیده نشوم و بیش از سالی یکی – دو کار بازی نکنم تا مخاطب از دیدن مداوم من درصحنه و سینما خسته نشود و مشتاق باشد که بازی مرا ببیند. حضور زیاد به طور حتم این اشتیاق را کم رنگ می‌کند.برایم مهم است که تماشاگر پیگیر فیلم‌هایم باشد. نقش هایم در پرده نشین و بارکد بشدت متفاوت است و برای ایام شب‌های قدر هم در سریال کشیک قلب به کارگردانی حسین مهکام بازی کردم.

برایتان دشوار نیست نقش آدم‌های جدی را بازی کنید؟

نه، من عاشق تجربه نقش‌های نو و متفاوت هستم.

به نظرتان مخاطبان شما را در قالب آدم‌های کمی خاکستری با ویژگی شیرینی شخصیتی پذیرفته اند؟

باید بازتاب مخاطب را درباره کار جدیدم ببینم.

از کارگردان علت انتخاب خودتان را برای بازی در یک نقش جدی نپرسیدید؟

مهکام علاقه داشت من این نقش را بازی کنم.بنابراین عزم جدی دو طرفه برای این همکاری وجود داشت و دوست دارم بازتابش را هم ببینم.

این همزمانی حضور شما در قالب نقش خاکستری (میلاد فیلم بارکد) و نقش مثبت سمپات (براتعلی پرده نشین) فرصت خوبی به مخاطب می‌دهد تا توانایی شما را در حوزه ایفای نقش‌های متفاوت ببیند. این طور نیست؟

بله، این مسأله باعث می‌شود تا تلاش و زحماتم برای حضور در نقش‌های متفاوت بیشتر دیده شود.خیلی از پیشنهادها را رد می‌کنم تا برای بازی‌ام ارزش و اعتبار قائل شوم.

این رد کردن پیشنهادها باعث نمی‌شود منتقدان بگویند که محسن کیایی بیشتر در فیلم‌های برادرش بازی می‌کند؟

به این مسائل حاشیه‌ای فکر نمی‌کنم؛ من و برادرم مثل یک گروه در کنار سایر دوستان کار کرده‌ایم و در عین حالی که تفکراتمان نزدیک به هم است، هر کداممان تفکر خاص خودمان را داریم. من در یک سال اخیر با سایر کارگردان‌ها نظیر همایون اسعدیان همکاری داشته‌ام و به آرام و پیوسته کار کردن اعتقاد دارم.

اگر برادرتان فیلمی بسازد و از شما به عنوان بازیگر استفاده نکند دلخور نمی‌شوید؟

نه، دلیلی برای دلخوری ندارد و پشت صحنه به ساخته شدن فیلم کمک می‌کنم. من در ضدگلوله وعصر یخبندان نقش‌های کوتاهی داشتم.

 

عکسهای محسن کیایی

محسن کیایی / Mohsen Kiaei / اینستاگرام محسن کیایی

محسن کیایی, عکسهای محسن کیایی, بیوگرافی محسن کیایی

محسن کیایی در سریال پرده نشین

محسن کیایی, عکسهای محسن کیایی, بیوگرافی محسن کیایی

محسن کیایی و حامد کمیلی

محسن کیایی و بهروز شعیبی

محسن کیایی در کنار بهروز شعیبی

محسن کیایی, عکسهای محسن کیایی, بیوگرافی محسن کیایی

محسن کیایی و هومن برق نورد

محسن کیایی و سارا رسول زاده

محسن کیایی و سارا رسول زاده در سریال پرده نشین

محسن کیایی, عکسهای محسن کیایی, بیوگرافی محسن کیایی

تصاویر جدید از محسن کیایی بازیگر مرد سینما و تلویزیون


فیلمهای محسن کیایی

فیلم لونه زنبور (۱۳۹۶)
فیلم چهارراه استانبول (1396)
خیابان دیوار (۱۳۹۶)
استیگمات (۱۳۹۶)

ایستگاه اتمسفر (۱۳۹۵)
فیلم سد معبر (۱۳۹۵)
یک روز بخصوص (۱۳۹۴)
نقطه کور (۱۳۹۴)
بارکد (۱۳۹۴)

عصر یخبندان (۱۳۹۳)
خط ویژه (۱۳۹۲)
ضد گلوله (۱۳۹۰)
بعد از ظهر سگی (۱۳۸۸)

سریالها

راه در رو (سعید اقاخانی)
پرده‌نشین (بهروز شعیبی)

مهمان ویژه (نویسنده و بازیگر ۱۳۹۱)
سر به راه (سعید سلطانی ۱۳۹۳)
کشیک قلب (حسین مهکام ۱۳۹۵)

کپی با ذکر منبع : آریا پیکس / عکس