زیر سقف دودی

فیلم زیر سقف دودی به کارگردانی پوران درخشنده که اولین نمایش آن در جشنواره فجر سال 95 اتفاق افتاد از روز چهارشنبه 17 خرداد ماه 96 اکرانش را در سینماهای سراسر کشور شروع خواهد کرد . فیلمی که در جشنواره مورد توجه قرار گرفت و مریلا زارعی توانست سیمرغ بهترین بازیگر زن را به واسطه آن دریافت نماید.

در ادامه به معرفی این فیلم می پردازیم.

داستان فیلم زیر سقف دودی

بازیگران فیلم زیر سقف دودی

فرهاد اصلانی / مریلا زارعی / بهنوش طباطبایی /  هوشنگ توکلی /  مریم بوبانی /  هادی مرزبان /  فریبا متخصص /  شهرام حقیقت دوست /  رسول نجفیان /  نفیسه روشن /  آزیتا حاجیان /  حسام نواب صفوی /  فرشید زارعی‌فرد و با معرفی ابوالفضل میری و لاله مرزبان

بازیگران زیر سقف دودی

داستان فیلم زیر سقف دودی

«زیر سقف دودی» به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ ها می‌پردازد.

شیرین که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می‌شود، به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست، که موفق نمی‌شود و به بحران می‌رسد. تلاش مجدد او برای برون رفت او از این بحران او را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند.

تیزر و آنونس فیلم

پشت صحنه فیلم زیر سقف دودی

نقد کوتاه فیلم

فیلم داستان زندگی خانواده ای در طبقه مرفه جامعه است که به دلایل فشارهای اقتصادی جامعه تحت فشار و تنزل قرار گرفته است، اما این موضوع تنها بستری است برای تصویر کردن روابط سرد میان اعضای این خانواده که مشکلات مالی آن ها را در خود غرق می کند. مرد خانواده که کارخانه داری رو به ورشکستگی است سا ل ها است رابطه و زندگی عاطفی خود را با همسرش شیرین قطع کرده است،

طلاقی عاطفی بدون آن که آگاهانه متوجه این معضل باشد، چراکه موازی با زندگی واقعی اش رابطه ای پنهانی با زنی جوان دارد که نیازهای عاطفی او را رفع کرده و برایش آسایش و آرامش خاطری نسبی و ظاهری فراهم آورده است موازی با روایت مشکلات زندگی آن ها پسرشان آرمان نیز درگیر رابطه ای احساسی با دختری است که نمی تواند به دلیل سربازی نرفتن و نیز داشتن کار و حرفه ای مشخص به خواستگاری او برود و این رابطه رفته رفته به دلیل فشارهای احساسی که بر او می رود تنگ تر و وخیم تر می شود.

مادر خانواده که پی برده در این مشکلات او نیز تقصیر دارد، و به دلیل نرسیدن به وضع ظاهری خود گویی همسرش را از خود دور ساخته تصمیم می گیرد تا کمی به خودش و ظاهر این زندگی لب مرز قرار گرفته رسیدگی کند تا پیش آنکه کاملا از دست برود بتواند برای نجات آن کاری کند.

فیلم زیر سقف دودی

عکسهای پشت صحنه فیلم زیر سقف دودی

بازیگران زن فیلم زیر سقف دودی

 

پوستر فیلم زیر سقف دودی

بازیگران , داستان و موضوع فیلم زیر سقف دودی