طراحی لباس ایران در المپیک 2016

مهناز آرمین به گفته خودش 3 سال در استانبول ترکیه طراحی لباس و مدلینگ آموزش دیده و سوابق شغلی اش نیز طراح لباس جام جهانی برزیل و استرالیا و طراح لباسهای بازیهای المپیک 2014 برزیل بوده است. وی به تازگی لباس ایران را برای بازیهای المپیک 2016 طراحی نموده است که واکنش های زیادی از سمت مردم و حتی چهره های سرشناس داشته است.

کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال کامنت هایی شامل فحش و ناسزا .. در صفحه اینستاگرام مهناز آرمین که حدود یک سال هم می شود که به روز نشده است نسبت به طراحی وی اعتراض خود را اعلام نمودند.

آرمین: این طراحی برگرفته از هویت فرهنگی و ایرانی است
مهناز آرمین روز چهارشنبه در گفت‌وگویی که با خبرنگار فرهنگی ایرنا داشت گفته بود: «طراحی لباس بانوان ورزشکار در المپیک‌ها باید برگرفته از هویت فرهنگی و ایرانی باشد. این لباس با نام خورشید صلح المپیک 2016 طراحی شده است که در آن گل‌های شاه عباسی نمادی از خورشید هستند که با ترکیب رنگ‌های آبی آسمانی، سرمه‌ای و نارنجی پیام صلح و دوستی را به ملل مختلف منتقل می‌کند. این لباس با هدف پاسداشت بانوان ورزشکار ایرانی و حضورشان در مسابقات المپیک 2016 ریو طراحی شده که شامل، مانتو، شلوار و مقنعه است. این لباس الهام گرفته از نقوش فرش محمدحسین نقشه‌چی شامل نقش‌هایی از باغ‌های پرگل قالی ایرانی است.»

عکس مهناز آرمین

عکس : مهناز آرمین طراح لباس المپیک